A vállalat stratégiai célja jövőbiztos, fenntartható, egészséges és biztonságos projekteket fejleszteni.

Európa legnagyobb irodafejlesztője 2020-ban négy épületet értékesített több mint 265 millió euró értékben, több mint 135 000 négyzetméter irodaterületet adott bérbe, valamint hét épületet adott át Lengyelországban, Csehországban, Romániában és Magyarországon.

A vállalat stratégiai célja, hogy jövőbiztos, fenntartható, egészséges és biztonságos projekteket fejlesszen és adjon át ügyfelei számára, összhangban a Skanska vállalati értékeivel - írják közleményükben.


A Skanska kereskedelmi fejlesztési egysége két európai régióban, Közép- és Kelet-Európában, valamint az északi országokban fejleszt jövőbiztos irodatereket. 2020-ban a közép-kelet-európai régióban működő üzletág 4 irodaházat értékesített európai befektetőknek 265 millió euró értékben, 7 épületet adott át összesen 150 000 négyzetméternyi irodatérrel, és több mint 135 000 négyzetmétert adott bérbe. Az utóbbi szám magában foglalja a bérleti szerződések aláírását a PZU Csoporttal 47 000 négyzetméterre a varsói Generation Park Y épületben, illetve az Allegro Csoporttal 27 000 négyzetméterre a poznańi Nowy Rynek épületben. A vállalatnak jelenleg 6 épületben több mint 170 000 négyzetméternyi irodaterülete van fejlesztés alatt Közép-Kelet-Európában. Közülük hármat 2020-ban indítottak, egyet pedig nemrég kezdtek el Romániában.

Magyarországon az irodai tranzakciók közel 800 millió eurót eredményeztek 2020-ban

A közép- és kelet-európai országok teljes beruházási volumene 2020-ban összesen több mint 9,7 milliárd eurót tett ki, ami a JLL szerint csaknem 32%-os csökkenést jelent 2019-hez képest.

Magyarországon, ahol a beruházási volumen tekintetében a piacon továbbra is erősen felülreprezentált az irodai szektor jelentősége, a teljes befektetési volumen kisebb mértékben csökkent. Hazai és nemzetközi források szerint a közép- és kelet-európai piacok továbbra is nagyon vonzóak mind a nemzetközi, mind pedig a hazai befektetők számára, és 2021 elején várhatóan több nagyszabású magyarországi tranzakció is lezárul.

„A világjárvány a történelem egyik legnagyobb kihívása, amely mindannyiunkat érint. Minden eddiginél fontosabb, hogy tovább haladjunk és amennyire csak lehet, a normális ügymenetben működjünk, ezért a 2020-as üzleti eredményeink még büszkébbé tesznek engem. Közép-Kelet-Európában négy irodaépületünk értékesítése és a bérbeadási eredményünk, beleértve a két jelentős, PZU Csoporttal Varsóban és az Allegro Csoporttal Poznańban kötött bérleti szerződést is; projektjeink rendkívüli minőségét, az üzleti partnereink bizalmát és az egész Skanska szervezet elkötelezettségét bizonyítják. Az előttünk álló évben a legbiztonságosabb, legegészségesebb és fenntarthatóbb feltételek mellett szeretnénk folytatni jelenlegi és további projektjeink fejlesztését. Határozottan hiszem, hogy kulcsfontosságú lépéseket tettünk a Care for Life Office Concept bevezetésével és az irodáinknak a jelenlegi körülményekhez történő alakításával, melyet a régión belül 8 projektünk nemrég kapott WELL Health-Safety Rating minősítése is igazol” - mondta Katarzyna Zawodna-Bijoch, a Skanska közép-kelet-európai irodafejlesztés elnök-vezérigazgatója.

A Skanska válasza a világjárványra

A járvány végérvényesen megváltoztatta azt, ahogyan dolgozunk és az otthoni munkavégzés is biztosan része marad az életünknek. Másfelől az irodák szerepe fejlődött és egyre jobban felértékelődött, amikor csapatépítésről, a szervezeti kultúra fejlesztéséről, valamint a vállalatokat vezérlő értékek átadásáról van szó. Ahhoz, hogy az iroda betöltse és fenntartsa a célját, rendkívül fontos a munkahelyi biztonság és az egészségvédelem biztosítása. A Skanska annak érdekében, hogy támogassa bérlőit az irodába való visszatérésben és az egészséges munkakörnyezet megteremtésében, 2020-ban számos szabályt vezetett be és átalakította irodáit Közép- és Kelet-Európában. A „Care for Life Office Concept” a következőket foglalja magában: tértervezési tanácsadást és előírásokat a megfelelő fizikai távolságtartás biztosításához, érintésmentes megoldásokat a Connected by Skanska alkalmazáson keresztül, takarítási és fertőtlenítési terveket a létesítmény üzemeltetés számára, valamint az irodai levegő minőségének kezelésére vonatkozó ajánlásokat. A Skanska irodái a belépéshez QR-kódokat használó virtuális recepciót kínálnak olyan egyéb fejlesztések mellett, mint az állandó friss levegőellátás biztosítása és az épületen belüli magas minőségű légszűrők használata.

Emellett a közép-kelet-európai régióban a Skanska nyolc irodaépülete 2020 decemberében megkapta az International WELL Building Institute (IWBI) által kiadott, a létesítmények üzemeltetésével és kezelésével kapcsolatos egészségügyi és biztonsági minősítést. Ez egy bizonyítékokon alapuló, harmadik fél által ellenőrzött minősítés minden új és meglévő épület- és létesítménytípusra, mely elsősorban az üzemeltetési szabályokra, a karbantartási protokollokra, az érintett felek bevonására és a vészhelyzeti tervekre fókuszál. Célja, hogy felkészítse a tulajdonosokat és az üzemeltetőket azon szükséges lépések megtételére, melyek segítségével hatékonyan kezelhető a bérlőik, a látogatóik és más érintettek egészsége és biztonsága.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Állványerdőben jártam, kék irodát láttam

Állványerdőben jártam, kék irodát láttam

Az elsők közt kaphattunk bepillantást a Skanska-fejlesztette H2Offices-be.

Ezzel az épülettel húsz évet előrementünk az időben – interjú a H2Offices dán tervezőjével, Ulrik Raysse-vel

Ezzel az épülettel húsz évet előrementünk az időben – interjú a H2Offices dán tervezőjével, Ulrik Raysse-vel

A H2Offices építészeti koncepciójának tervezőjével és az Arrow Architects egyik alapítójával, Ulrik Raysse-vel beszélgettünk a budapesti épületről.

Varsói irodaház lett Európa századik WELL minősített épülete

Varsói irodaház lett Európa századik WELL minősített épülete

Európában mérföldkőhöz érkeztünk, és hamarosan kiderül, itthon melyik az első WELL minősített épület.

Hirdetés