Az arany mellett három bronzot is szerzett a Magyar Divat & Design Ügynökség „figitális” tárlata.

Négy érmet, egy aranyat és három bronzot nyert a 360 Design Budapest kiállítás a nyár folyamán. A Magyar Divat & Design Ügynökség „figitális” tárlata A’ Design Award & Competition két kategóriájában is dobogós helyet szerzett, ahol az eseménydesign és enteriőrt díjazták. Ezt követően a szakmai egyik legrangosabb rendezvényes versenyén, a Global Eventex Awards-on a virtuális kiállítások között nyert arany, a művészeti események között pedig bronzérmet. A fizikai és online térben is látogatható kiállítás 20 kortárs magyar és 4 nemzetközi designmárka alkotásait 100 formatervezett tárgyon keresztül mutatta be tavaly ősszel. A 360 Design Budapest új koncepcióval, erősebb regionális szemlélettel nyitja meg ismét kapuit októberben, melyre már elindult a feltörekvő designmárkáknak szóló jelentkezés.

Van mire építenie a 2021-es kiállításnak, hiszen a 2020-as 360 Design Budapest nemcsak a közönség érdeklődését keltette fel, hanem jelentős szakmai sikereket is elért. A tavasz folyamán az A’ Design Award & Competition két kategóriában is – Event & Happening Design és Interior Space & Exhibition Design – bronz díjat ítélt oda a kiállításnak. A szakma egyik legnagyobb elismerésére 108 országból érkeztek nevezések. A díjnak köszönhetően még nagyobb nemzetközi közönség ismerheti meg a régióban rejlő kreatív potenciált, hiszen a trófea, a tanúsítvány és az évkönyv mellett, a nyertesek munkái is megjelenhetnek az Év legjobb designjai olasz kiállításon is.

Ezt követően a hazai és regionális formatervezők tehetségét és kiemelkedő munkáját bemutató tárlat ismét bizonyított a nemzetközi szakma előtt. A 11. Global Eventex Awards versenyen Virtual Expo kategóriában arany, míg Art Event kategóriában bronz helyezést ért el közel 600 pályamű közül. A díjazottak a szakmai elismerés mellett egy kommunikációs támogató csomagban is részesülnek, így még több helyen ismerhetik meg a nyertes projekteket és az alkotásokat.

A tavaly először debütált 360 Design Budapest kiállítás ősszel ismét várja majd az esztétikára is innovációra nyitott nagyközönséget. A Magyar Divat & Design Ügynökség által szervezett rendezvény célja nem változik: minél szélesebb körben ismertebbé tenni a magyar és regionális formatervezőket, valamint a hazai design márkák nemzetközi piacra lépését segíteni. 

„Hatalmas elismerés számunkra, hogy a 360 Design Budapest ilyen szakmai visszajelzéseket kapott. Büszkék vagyunk mind a hazai, mind pedig a regionális formatervezőkre és bízunk benne, hogy az októberi eseményt követően is hasonlóan szép eredményeket érhetünk el. Azért hoztuk létre a kiállítást, hogy a magyar design különlegességére, elérhetőségére és mindennapjainkat átható szerepére felhívjuk a figyelmet. Idén a tervezők kiválasztásánál is 360 fokban gondolkodunk, a kiváló hazai alkotók mellett a V4-es országok tehetségeit is szeretnénk minél izgalmasabban bemutatni, ezzel is erősítve hazánk regionális designipari szerepét” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

Az MDDÜ több magyar és V4-es design szervezettel összefogva, olyan programot kíván létrehozni az idei Budapest Design Week keretében, amely Európa-szerte turisztikai vonzerővel bír és különböző dimenziókban tudja szemléltetni Közép-Európa designipari kulturális gazdagságát. Ezért az idei kiállítás több újdonsággal is jelentkezik: új koncepcióval és bővített programmal valósul meg, valamint kiemelten kezeli a fenntartható megoldásokat és a szemléletformálást. A 2021-esre kiállításra három kategóriában jelentkezhetnek az innovatív formatervezők. Progresszív megközelítésű, innovatív designvállalkozások, új termékes, feltörekvő formatervezők és regionális szakemberek egyaránt lehetőséget kapnak, hogy széles körben bemutathassák munkáikat. A pályakezdő, friss diplomás tervezők bevonása érdekében az MDDÜ számos hazai egyetemmel veszi fel a kapcsolatot, hogy lehetőséget biztosítson az érett márkák mellett a jövő generáció bemutatkozására is. Emellett számos hazai és nemzetközi szakember meghívásával kerekasztal-beszélgetéssekkel, valamint előadásokkal hozza közelebb a design világát az izgalmas enteriőrért rajongóknak, valamint az iparági újdonságokkal várja a szakmabeli közönséget.

A 360 Design Budapest megújult honlapja ezen a linken érhető el.
A feltörekvő tehetségek 2021. augusztus 04-ig jelentkezhetnek az októberi 360 Design Budapest kiállításra. A pályázati kiírás pontos részletei az esemény hivatalos oldalán és MDDÜ oldalán is elérhetők: Pályázat feltörekvő formatervezőknek.
A designipari vállalkozások és formatervezők 2021. augusztus 04-ig jelentkezhetnek az októberi 360 Design Budapest kiállításra. A pályázati kiírás pontos részletei az esemény hivatalos oldalán és MDDÜ oldalán is elérhetők: Pályázat innovatív designmárkáknak.



Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Technológiai fejlesztésekkel segítenék a divat-és designipari kkv-k megújulását

Összefog a Divat & Design Ügynökség az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Online üzleti közösséget épít az MDDÜ

Elindult az ügynökség gyártásfejlesztést célzó platformja.

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

Nemzetközi összefogást kezdeményezett az MDDÜ

A Magyar Divat & Design Ügynökség vezetésével hazánk iránymutató szerepet tölt be a régió válságkezelő folyamataiban.

Hirdetés