Mi a közös az autó- és a divatiparban? A Hyundai Re:Style projektje talált ilyen pontokat.

A Hyundai a Re: Style 2020-szal ismét tett egy alapos kirándulást a fenntartható tervezés és életstílus világába. Egy komplex kreatív kezdeményezésről van szó, amelynek keretében az autógyártás során keletkezett selejtet újrahasznosítva élvonalbeli designerek piacképes divatcikkeket készítenek – írta a Hyundai News.

A koreai autógyártó a tavalyi sikerén felbuzdulva ismételte meg a Re:Style projektet, ezúttal hat neves tervezővel – Alighieri, E.L.V. DENIM, Public School, pushBUTTON, Richard Quinn és Rosie Assoulin – együttműködve. Mindannyian csatlakoztak a Hyundai célkitűzéséhez, amely az iparágakon átívelő együttműködésekkel ösztönzi a fenntartható tervezést, és az arra fordított innovációt.

A hat tervező

A fenntarthatósági szemlélet jegyében – no meg a járványhelyzet miatt – a kollekciót online, a közösségi oldalain mutatta be a Hyundai, a Selfridges, illetve a programban részt vevő tervezők. A termékek közt találunk többek közt ékszereket, munkaruhákat, munkamellényeket, táskákat és különféle ruházati cikkeket, és már meg is lehet őket vásárolni a londoni központú divatcégnél off- és online is. A projekt a Selfridges fenntarthatósági kampányához, a Project Earth-höz is kapcsolódik.

A bevételekből a Brit Divattanács Pozitív Divat Intézetének is jut, amely egy tervezetet állít össze az iparág számára egy platformra terelni a különböző területek szakértőit, hogy összehangolják az egyébként zavarba ejtően szerteágazó ismereteiket, és végre magasabb sebességbe kapcsoljanak. Ehhez kutatások, szakértő vélemények, iparági elemzések, illetve az egyes cégek és szervezetek szakismerete szükséges.

A Re:style 2020 kollekciók: (b-j) Munkaruha - E.L.V. DENIM / Fűző - Richard Quinn / Mellény - Public School / Táskák - Rosie Assoulin / Nyaklánc & Karperec - Alighieri / Munkamellény - pushBUTTON

A Re:Style abból a felismerésből született, hogy bár az autógyártásban használt anyagok nagy részét – így a vasat és a színesfémeket – jelenleg is újrahasznosítják, mégis vannak még anyagok, mint például a bőr, az üveg és a légzsákok, amelyek hulladéklerakókba kerülnek. Ezeket gyűjtötte össze, és küldte el a divattervezőknek a Hyundai, illetve a gyártásban részt vevő különböző partnerei.

Ugyanakkor a Re:Style csak egy része a gyártó Progress for Humanity víziójának, melynek keretében a vállalat innovatív, iparágakon átívelő lehetőségeket keres a körforgásos gazdaság megvalósítására, és globális jógyakorlatokat gyűjt.

A vállalat értelemszerűen a „zöld hajtásláncú” járműveivel is vezető szerepre tör; nemcsak elektromos és hibrid hajtásláncokat kínál, de második generációs üzemanyagcellás autóval is büszkélkedhet: a NEXO hatótávja a koreai hitelesítési szabvány alapján 609 kilométer, de ennél fontosabb, hogy egyedül tiszta vizet bocsát ki, miközben tisztítja a levegőt használat során: megszűri az ultrafinom részecskék 99,9 százalékát. Az elektromobilitás fontosságának hangsúlyozására a márka önálló brandként leválasztotta az IONIQ-et, és jövőre már ezzel a névvel kínál majd új modellcsaládot.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Az autógyártásból maradt selejt divatcikként menő is lehet

Mi a közös az autó- és a divatiparban? A Hyundai Re:Style projektje talált ilyen pontokat.

Egy napelemes autó, amely töltőállomás is lehet

Egy napelemes autó, amely töltőállomás is lehet

Hasznos lehet sátorozás során, de akár egyéb elektromos autóknak is vészmegoldást kínálhat.

 Formabontó gokartként éledhet újjá a Volkswagen Bogara

Formabontó gokartként éledhet újjá a Volkswagen Bogara

Megörökölt mindent, ami a nagy testvérben is megvolt. 

Hirdetés