Hirdetés

A kreatívipari oktatás színvonalának  emelésére

Hirdetés

A Magyar Divat & Design Ügynökség digitális formában indította el szakképzésfejlesztést támogató programját, amely kisfilmeken és online kerekasztal-beszélgetéseken keresztül nyújt perspektívát a szektorban tanuló és dolgozó fiatalok részére. Az ügynökség célja, hogy egy versenyképes életpálya-modell felállításával vonzóvá tegye a szakmát a pályaválasztás előtt állók számára, utánpótlást biztosítva az ágazatnak.

A Magyar Divat & Design Ügynökség működésének egyik fontos stratégiai pillére a szakképzésfejlesztés támogatása, mellyel a kreatívipari oktatás színvonalának magasabb szintre emelésére törekszik. Az ügynökség a szakképzési intézményekkel folytatott együttműködéseivel járul hozzá ahhoz, hogy a tananyag összhangban legyen a munkaerőpiac elvárásaival.

Az MDDÜ a textil-és ruházati iparban tanulók és oktatók körében végzett kérdőívét 212 tanuló és 130 oktató töltötte ki. Az összesített és kiértékelt válaszok alapján az MDDÜ szakmai munkacsoportot hívott össze, amelyen húsz partnerintézmény és szakmabeli vett részt workshoponként. A felmérés többek között rámutatott a pályaorientációs támogatás fontosságára: a vizsgálatból ugyanis kiderült, hogy a ruha-és textilipari tanulmányokat folytató diákok nagy részének nincs kellő információja arról, milyen pozíciókat tölthetnek be a hazai kreatív ágazatban működő cégeknél, ennélfogva nagy igény jelentkezett a pályaválasztást elősegítő kezdeményezések iránt.

Az ügynökség a megkérdezettek válaszait alapul véve egy divatipari foglalkozásokat bemutató kisfilmmel állít fel életpályamodellt a szektorban tanulóknak, melynek köszönhetően könnyedén felmérhetik a rendelkezésükre álló lehetőségeket. Mindez az MDDÜ presztízsnövelő kampányának a részeként valósul meg, melynek célja, hogy felhívja a figyelmet a kreatív ipari szakmák szépségeire, utánpótlást teremtve a szektornak.

A kisfilmet a diákok visszajelzései inspirálták, akik a barátságos környezetet és a szakmán belüli fejlődési lehetőséget nevezték meg a legfontosabb tényezőknek egy munkahelyen, de nagy érdeklődést mutattak a technológiai újítások iránt is.

Az ügynökség bemutató jellegű videójának ennek megfelelően egy családias hangulatú kazári, illetve egy modernizált békéscsabai gyár adott helyet, mely az alkalmazottak személyes történetein és tapasztalatain keresztül ismerteti, miért érdemes ezt a szektort választaniuk a fiataloknak.

A videó mellett az ügynökség online kerekasztal-beszélgetésekkel hozza közelebb a szakmát a pályaválasztás előtt állók számára. Az MDDÜ HFDA Academy: Fashion Flash programsorozata podcast formájában járja körül a témát Divatszabónak lenni menő – Fedezd fel saját tehetséged a kreatív szakmákban! címmel, melyben a hallgatók szakmabeliektől tudhatják meg, milyen karriert futhatnak be a 21. századi divat-és ruhaiparban. Az ágazat legújabb technológiai és digitalizációs vívmányaiba, ugyancsak a Fashion Flash podcastja révén nyerhetnek betekintést, amely a Fenntarthatóság és digitalizáció a kreatív szakmában címet kapta.

"A kormány szakképzési célkitűzéseivel összhangban alakítottuk ki programunkat. Az új szakképzési rendszer sikerességét jól mutatja, hogy egy év alatt csaknem tíz százalékkal emelkedett a szakképzést választó gyerekek aránya, az összesített adatok szerint csaknem 56 800 diák kezdte meg a tanulást idén a szakképzésben, a kilencedik évfolyamon.  A szektor hagyományaira és örökségére építve, valamint napjaink kiemelkedő eredményeire alapozva szeretnénk, hogy ez a sikertörténet a jövőben is folytatódhasson." – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Kreatív ipar a fenntartható termelésért

Kreatív ipar a fenntartható termelésért

A kreatív ipar példát mutat a fenntartható gazdaság megteremtéséhez

Csizmadi Péter vette át a METU kreatívipari karát

Csizmadi Péter vette át a METU kreatívipari karát

A nemzetközi kapcsolatok erősítése lesz a feladata.

50 milliárd euró a kreatív és kulturális ipar számára Németországban

50 milliárd euró a kreatív és kulturális ipar számára Németországban

Természetesen a koronavírus, és annak következményei hívták életre a segélycsomagot.

Hirdetés