Interjú Gyűrűsi Lillával!

Gyűrűsi Lilla karrierje külföldi luxusingatlanok tervezésével kezdődött, de itthoni indulását sem aprózta el: a BOTANIQ Turai Kastély, az Andrássy úti Alice Hotel és a tarcali Andrássy Kúria & Spa után most Budapest egyik legszebb épülete, az Adria-palota klasszikus enteriőrjein dolgozik. Egyszemélyes buborékban alkot, amiben meghatározó a zene, a történelmi részletek, a régiségek és a nemzetközi színtéren szerzett tudás és szemlélet. Interjúnk az OCTOGON Deco 2022/2-es lapszámából.
 

Hogyan indult a karriered?

Pályám elején televíziós castinggal foglalkoztam, majd a lakberendezői karrierem nagyjából kilenc éve, egy osztrák munkalehetőség kapcsán indult el. Középiskolás korom óta magas szinten foglalkoztam művészettel és rajzzal, de sokáig nem tudatosult bennem, hogy ezt az irányt kell választanom, mert akkor még túl sok minden érdekelt. Bécsben Claudia Berger osztrák enteriőrtervező mellett dolgozhattam – tőle tanultam meg a szakma alapjait: a tervezést, a kliensekkel való kommunikációt, kereskedelmi szempontokat. Nem volt lépcsőzetesség a munkákban, nála rögtön régi építésű luxusingatlanokkal indult a pályám. Később, egy váratlan betegség miatt a főnököm hosszabb időn át nem tudott dolgozni, így át kellett vennem tőle a munkát, ami azt is jelentette, hogy egy személyben megkaptam minden felelősséget és feladatot, amit addig együtt vittünk. Ez hatalmas tapasztalatot jelentett: kiterjedt termékismeretem lett, és kinyílt előttem a világ.
 


Később mégis továbbléptél.

Egy idő után rendeződött a helyzet, én pedig szakmailag többre vágytam, így kerültem Thierry Morali francia-brit belsőépítész ötfős londoni csapatába. A felvételi próbamunkám, amire 24 órát kaptam és csak tudásfelmérőként kérték, annyira megtetszett nekik, hogy rögtön tovább is vittük egy privát, Mayfairben található iroda koncepciójaként. Morali csapatában egy még magasabb szintű szolgáltatást ismertem meg. Neki csak egyetlen megrendelője volt, egy ingatlanfejlesztéssel foglalkozó üzletember, akinek a privát ingatlanjait a világ több pontján valósítottuk meg.


Hogyan indultak a magyar projektjeid?

Három éve egy nyári szünetre jöttem haza, nem ismertem az itthoni közeget. Egy véletlen folytán megismerkedtem az első megrendelőmmel, és a történet elég egyszerűen indult: felkértek egy függönycserére, amiből komolyabb szakmai együttműködés lett.


Az egyik legfontosabb hazai munkád a BOTANIQ Turai Kastély belsőépítészete.

A BOTANIQ Turai Kastély projektet félidőben vettem át, azaz egy már meglévő, de részleteiben kidolgozatlan koncepciót fejeztem be. A szállodafunkció miatt itt mindent teljesen sajátos igények alapján kellett megvalósítani, ami erősen korlátozta, hogy milyen műszaki tartalmú tételek kerülhettek be. Optikai szempontokkal szemben kihívást jelentettek a rejtett funkciók, a szálloda üzemeltetési kérései.
 

A BOTANIQ Turai Kastély különleges színfoltjai a nemes anyagokat felvonultató szalonok. Fotó: Hlinka Zsolt

Milyen cél lebegett a szemed előtt ennél projektnél?

Az egyik fontos cél az otthonosság megfogalmazása volt – egy ilyen munka számomra soha nem kirakat, nem egy lelketlen katalógusfotó. Célom, hogy a vendég érzékeire hassak, hogy ezzel is marasztaljam. Fontos ezekhez a régiségek felkutatása is, hogy az ember elmerenghessen néhány pillanatra, ahogy egy ilyen tárgyat megérint. Textíliák között előnyben részesítem azokat a termékeket, melyeknek nem csak a megjelenése, de az érintése is élményt nyújt. A történeti múltat is figyelembe veszem, minden megbízásomat kutatómunka előzi meg. Ennek eredményeként piacozok, elhozok korhű apróságokat az Ecseriről, és gyakran egy-egy ilyen különleges tárgy, esetleg egy motívum köré építem a többi kiegészítő koncepcióját.


Szintén a nevedhez kapcsolódik az Andrássy úti Alice Hotel.

Itt a kreatív kihívást az jelentette, hogy egy alacsonyabb költségvetésű szállodánál hogyan maradjak önazonos, hogyan tudom megtartani az elveimet és az épület értékeit. A megoldást a játékosságban, színekben, történeti elemekben találtam meg. Annyira, hogy a névválasztást is én vetettem fel, mert anno az Andrássy út a Champs-Élysées mintájára épült, így a franciás csengés és Weiss Manfréd feleségének keresztneve hitelessé tette. A játékos motívumot képviseli számomra az is, hogy például mindig is szerettem volna a szállodadesignhoz illő textilt tervezni, és az Alice Hotelben sikerült egy olyan egyedi, ombre szőnyeget megalkotni, ami különlegessé tett egy egyébként csúnya, hosszú betonlépcsőt.
 

Gyűrűsi Lilla szempontjai között ugyanúgy szerepel a magas minőségű enteriőrmegoldások megfogalmazása, mint az üzleti attitűd: a szállásfoglaló oldalakon az Alice Hotel vagány, de nőies szobái vonzzák a látogatókat. Fotó: Molnár Dániel

Ha valaki megkeres, hogy szeretne velem dolgozni, mindig elmondom: az én munkáimba bele kell ülni, meg kell élni, ki kell próbálni.


Milyen szemlélettel dolgozol, amikor a portfóliódat építed?

Analóg ember vagyok, nekem az internetes világ egyszerűen kiesik. Ha valaki megkeres, hogy szeretne velem dolgozni, mindig elmondom: az én munkáimba bele kell ülni, meg kell élni, ki kell próbálni. Ott a helyszínen érdemes döntést hozni. Ez azt is jelenti, hogy eléggé látványterv-ellenes vagyok – ettől függetlenül természetesen, ha van rá igény, készülnek látványtervek, de nem szeretek ezekre építeni. Szerintem félrevezető kommunikáció és a későbbiekben csalódást okozhat, illetve elmarad a meglepetés élménye is.
 

Férfias karakter és finom részletek találkozása a tarcali Andrássy-kúria szalonjában. Fotó: Máté Boglárka

Min dolgozol most?

Nem említettem még, pedig fontos: én egyedül végzem a munkámat – a prezentációtól, a konszignáción át, az összes mintabegyűjtésig – ennek minden előnyével és hátrányával. Jelenlegi célom teljesen elmozdulni a magánmegrendelések felé. De még mindig folyamatban van nagy projektem is: egy csodálatos budapesti épület, az Adria-palota modern, de történeti inspirációjú lakásain és közösségi terein dolgozom, ahol klasszikus elegáns enteriőrök valósulnak meg.


Mi inspirál? Hogyan lendülsz át egy-egy nehéz időszakon?

Számomra a zene nagyon inspiráló, amiben a hangulatokat keresem. Ha alkotói válságban vagyok, mindig a zene lendít át rajta. Az Adria-palota első prezentációját például egy szám végtelen lejátszása közben állítottam össze. Inspiráló az utazás is, de most nem tehetem meg, így máshogy oldom meg: rengeteg szakmai könyvem van, és sok filmet nézek. A fejlődés útja számomra az elégedetlenség és a kíváncsiság. Soha nem vagyok elégedett a munkámmal, mindig különlegességek után kutatok, és ez az, ami előrevisz.

 

További képek a galériánkban!


Octogon Deco Magazinunk a készlet erejéig az alábbi árusítóhelyeken kapható.



Kapcsolódó cikkek

Design és funkcionalitás összhangja
  • 2021-10-24 10:54
  • Deco

Design és funkcionalitás összhangja

Ebben a szellemben debütált az LG Magyarország Interior excellence nevű lakberendezői pályázata.

Fenntarthatóság és közösségi tértervezés a KREA-ban

Fenntarthatóság és közösségi tértervezés a KREA-ban

Egy építészeti koncepció kialakításakor a törzsi közösségekből is sokat meríthetünk, mert a közösségi létezés egyidős az emberiséggel.

Új funkciót terveztek a PTE Szőlészeti és Borászati Kutatóintézetébe a belsőépítész hallgatók

Új funkciót terveztek a PTE Szőlészeti és Borászati Kutatóintézetébe a belsőépítész hallgatók

A helyiségek eleget tesznek a 21. század elvárásainak, mégis őrzik a kutatóintézet szellemiségét. 

Hirdetés