13 év után a USE unused két alapítója a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött.

13 év után a USE unused két alapítója, Tóth András és Godena-Juhász Attila a drasztikusan megváltozott divatpiaci környezet miatt a márka megszüntetése mellett döntött. A USE utolsó kollekciója június 30-ig elérhető a Sas utcai showroomban.

A USE márkát a később önálló karriert kezdő Füzes Eszter, Tóth András és Godena-Juhász Attila alapította 13 évvel ezelőtt. Számos hazai és nemzetközi sikert könyvelhettek el már az induláskor, Magyarország és Európa vezető divat- és életmód magazinjainak címlapján és divatanyagaiban szerepeltek kollekcióik. A magas minőségben készített designerdarabok hamar ikonikussá váltak minimalista formaviláguk és monokróm színhasználatuk miatt, számos kiadványban és divattal foglalkozó szakirodalomban tűntek fel. A USE talán legnagyobb sikere a 2016-os riói nyári olimpia magyar sportolóinak tervezett formaruhája, amelynek mind a hazai, mind a külföldi sajtóban nagy sikere volt.



A tervezők saját döntése, hogy nem folytatják tovább a márka működtetését. Ennek oka elsősorban az európai textilipar válságos helyzete illetve a piaci szegmens szerkezetének átalakulása. Az elkövetkezendő időszakot pihenéssel töltik, hogy aztán újult erővel fogjanak saját ötleteik megvalósításába. „Az utóbbi öt évben rengeteg változáson ment át az európai könnyűipar, aminek főként az Ázsiában elérhető olcsóbb gyártás és anyagok az oka, amellyel képtelenség lépést tartani. Emellett a kortárs tervezői piac is rendkívül felhígult, rengeteg márka van jelen, a kiélezett versenyben kizárólag úgy maradhat talpon egy márka, ha működését alapjaiban átgondolja, gyártási folyamatait átszervezi. Nem szerettünk volna ekkora kompromisszumot kötni, így jobbnak láttuk befejezni munkánkat a USE-ban. A tőlünk megszokott és elvárt magas minőséget és a szezonról szezonra történő folyamatos megújulást ugyanis már nem tudtuk volna vásárlóink számára a jelen működésünkkel biztosítani” – mondta Tóth András, a márka kreatív vezetője.

A USE unused június 30-ig Sas utcai showroomjában tartja végkiárusítását, ahol a márka összes még elérhető darabja kedvező áron vásárolható meg. A végkiárusításról további információk a márka Facebook-oldalán elérhetők.

forrás: sajtóközlemény




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Érintésmentesen felvehető cipőt fejlesztett a Nike

Érintésmentesen felvehető cipőt fejlesztett a Nike

Csak beszállsz és kiszállsz: a GO FlyEase tökéletesen használható kéz nélkül is. 

Öt világvárosban jelentek meg falfestmények, melyek a Gucci és a The North Face közös kollekcióját reklámozzák

Öt világvárosban jelentek meg falfestmények, melyek a Gucci és a The North Face közös kollekcióját reklámozzák

A két ikonikus ruhamárka tavaly év végén mutatta be kollaborációjának az eredményét.

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Három divat- és designipari innováció kapott befektetést a HFDA startup program keretében

Gyerekbútor, design falburkolat és egy MI-re épülő app. 

Hirdetés