Benéztünk a Telenor Astorián lévő zászlóshajó boltjába.

A Telenor új flagship store-ját bemutató online sajtótájékoztatón mi is részt vettünk, ezúttal viszont az építészcsapat, a Pyxis Nautica gondolatait tolmácsoljuk a teljesen átalakított üzletről.

A mobiltársaság belvárosi üzlete az átalakítás során teljesen új funkciót kapott: mostantól open working space-ként, közösségi irodaként is működik majd, de tárgyaló helyiségek is bekerültek, valamint egy konferenciaterem. Nézzük, hogyan látta a folyamatot a Pyxis csapata, amely a honlapján részletes leírást is közöl a munkáról.

A koncepció

Eredetileg 300 négyzetméter megtervezésére szólt a feladat, de a kivitelezés kezdetekor a megrendelő úgy döntött, hogy a back office részt is hozzáveszi, ami további mintegy száz négyzetmétert jelentett. A Pyxis koncepciójának a lényege az volt, hogy

az ügyfelek inkább úgy érezzék, hogy egy barátságos, kávézó hangulatú térbe érkeznek egy rideg, ügyintézésre szolgáló, hightech üzlet helyett.

Új funkciók

Az üzlethelyiség óriási tere nem csak a designban, hanem funkcióját tekintve is átalakításon ment át. A korábbi üzletteret az irányvonalak alapján két részre osztották, az egyik oldalán az üzlet megújulva működik tovább, a másikon pedig új tartalommal felruházva, a telco funkciók határait túllépve új tér nyílik: open working space-t alakítottak ki, amelyet a biztonságra figyelve immár a nagyközönség is birtokba vehet. A back office teréből egy nagyobb részt a Telenor szintén a jövőbeli ügyfeleknek adott át: egy négy- és egy nyolcfős tárgyalót, valamint egy konferenciatermet is kialakított.

Részletképzés

Az izgalmas részletképzési lehetőségek és a barátságos hangulat kedvéért nyír rétegelt lemezt használtak a falakon, és a bútorok is ebből készültek. „A hagyományos, sorozatgyártott, laminált bútorokhoz képest ez annyiban izgalmasabb, hogy egy réteges szerkezet tárul fel, amikor vágja az ember. Emiatt az élek, nyílások, perforációk, kábeláteresztők mind-mind izgalmas képet mutatnak” – magyarázta Monori László.

Már a koncepcióalkotáskor erre az anyagra esett a választás, amit az asztalos mérsékelt örömmel fogadott, ugyanis nem szerves része a hagyományos asztalosmunkának, nagyobb odafigyelést igényel.

„A legjobban az élképzéseknél jelenik meg a rétegelt lemez, ahol nem 45 fokos gérbe vágott kapcsolatokat alkalmaztunk, hanem 90 fokban találkoznak a lemezek” – tette hozzá Valastyán Igor.

Puhítás

A nyír rétegeltlemezek az elegáns, kissé hűvösebb antracit felületeket puhítják, teszik otthonossá. De ugyanolyan fontos a sok növény, illetve a növényvilágító lámpák pasztell színei, amelyek oldják a betonszerű strukturált vakolatot, és az antracit felületeket. „Nagyon sok termékkihelyezéssel, képernyővel, világító logóval számoltunk, ezért próbáltuk a lehető legjobban neutrálissá formálni a környezetet, hogy ne egy zajos végeredményt kapjunk” – jegyezte meg Laci.

A nehézség

A kiviteli terv fázisban, amikor „megérkeztek a Telenor által használt standard áruvédelemi megoldások, biztonsági protokollok, akkor

egy irdatlan kábelmennyiséggel találtuk szembe magunkat, amit el kellett rejtenünk valahol.

Elég nagy challenge volt kitalálni, hogyan oldhatjuk meg ezt szépen, hogyan tüntessük el anélkül, hogy csorbát szenvedne a bútorok megjelenése – árulta el Igor. – Nagy furfangokra nem volt szükség, de a megszokottól kicsit eltérő megoldásokat kellett kitalálnunk; egyszerű, kivitelezhető ötleteket, amik azt a látványt hozzák, amit akartunk.”




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Iroda a szabadban

Iroda a szabadban

A Telenor a Covid-19 járványra reagálva kipróbálta, milyen, ha irodát épít a szabadba.

Öt pontban egy új üzlet designjáról

Öt pontban egy új üzlet designjáról

Benéztünk a Telenor Astorián lévő zászlóshajó boltjába.

Díjnyertes építészek tervezték át a Telenor flagship store-ját

Díjnyertes építészek tervezték át a Telenor flagship store-ját

Az Astoriánál lévő bolt már közösségi irodaként is működik.

Hirdetés