Hirdetés

Kiss Miklós tervező egy interjúban elárulta: folytatódik az arculattervezés, izgalmas elemekkel.

Tavaly novemberben írtunk arról részletesen, hogy új, egységes arculatot kapott Kaposvár, a munka felelőse, Kiss Miklós három éve kezdett el dolgozni a projekten. A city branding olyannyira jól sikerült, hogy külföldön is felfigyeltek rá, rögtön bekerült a Best of Behance válogatásba. Az alkotóval most a kultura.hu készített egy interjút, ahol sok izgalmas információ kiderült a tervezés folyamatáról. 

"Egy városarculat épp akkor működik jól, ha a jelképei, színei, formái jól kezelhetőek, és ha közvetít egyfajta gondolatvilágot, amire könnyű az embereknek rákapcsolódni" – mondja Kiss Miklós. A sárga taxiról mindenki New Yorkra asszociál, vagyis kell lennie egy olyan erős elemnek, ami által azonnal beugrik a városról egy érzés, egy hangulat. Ez volt a kiindulópont akkor is, amikor tervezni kezdte Kaposvár új megjelenését. Kaposvár esetében az erős elem, az igazodási pont Rippl-Rónai József személye volt, élete és munkássága Kaposvárhoz közötte, ráadásul művészete éppen olyan forradalmi volt, mint a tervezett vizuális megújulás. 

Kiss Miklóst először csak egy logó megtervezésével keresték meg, de ő ennél sokkal átfogóbban közelített a témához. Kezébe került Kaposvár városmárka stratégiája, amit túl általánosnak és elnagyoltnak érzett, ő a város esszenciáját szerette volna megragadni, és azt a három mondatot kereste, amellyel az egész várost le lehet írni.

Kaposvár Rippl-Rónai szülővárosa. Központja egy ékszerdoboz, pasztellszínű házakkal kirakott utcák sora, ahol egymást érik a kávézók, a kulturális programok. A leírás első mondata pedig ez volt: Kezdjük a sétát a Kossuth téren, a város főterén! 

Ez a három mondat alapozta meg a terveket, innen indult a logó ötlete, hiszen a Kossuth teret mindenki ismeri, ráadásul a tér elrendezése az ikonikus házakkal még egy K betűt is kirajzol. A projekt legnagyobb kihívását a sokrétűsége jelentette, hiszen az arculat éppúgy kiterjedt a kulturális attrakciókra, a szabadtéri tevékenységekre, mint a gasztronómiára vagy a városi nevezetességekre, ezeket pedig egymáshoz és az elején meghatározott formanyelvhez kellett igazítani.

A városról való gondolkodást két kampánnyal is megtámogatták, 2016-ban húsz hirdetőtáblán találkozhattak az emberek Rippl-Rónai festményeivel, 2017-ben pedig a Balaton déli partján található hirdetőtáblákra helyeztek el manipulált Rippl-Rónai képeket, amelyek humorosan próbálták a balatoni turistákat Kaposvár felé csalogatni. A Rippl-Rónai-képeket népszerűsítő elemek folyamatosan megjelennek az arculatban, a festmények ott vannak az olyan szuveníreken is, mint egy bonbon csomagolása vagy egy női kendő.

A munka nem fejeződött be az arculat elkészítésével, tervezik egy belvárosi portálprogram elindítását, amelynek az a célja, hogy a főtér közelében található üzletek portáljai is megszépüljenek, ezáltal a sétáló utcák utcakép is szebbé váljon. Folyamatban van egy Rippl-Rónai honlap is, amely a teljes életművet feldolgozza.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

A Market Zrt. építi az Interspar új üzletét Kaposváron

A Market Zrt. építi az Interspar új üzletét Kaposváron

A tervek szerint 2021-ben nyílik majd meg.

Felújították és bővítették a kaposvári Csiky Gergely Színházat

Felújították és bővítették a kaposvári Csiky Gergely Színházat

A 108 éves szecessziós épület új előcsarnokot, és világviszonylatban is korszerű színpadtechnikát kapott.

Új szintre lépett a city branding Magyarországon

Új szintre lépett a city branding Magyarországon

Kaposvár új, egységes arculatára napok alatt felfigyeltek külföldön is: Kiss Miklós munkája Best of Behance lett.

Hirdetés