Új szakirányú továbbképzést indít a METU.

A divatipar modern kihívásain és fenntartható gyakorlatain dolgoznak majd a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) legújabb, Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakirányú továbbképzésén végzett hallgatók. Az intézmény portfóliójának megújítására a piaci változások miatt volt szükség: a luxusiparban ma már kiemelt szerepet kapnak ugyanis a társadalmi felelősségvállalási projektek, amelyek menedzsmentje új ismereteket igényel. A METU képzésén végzett szakemberek fenntarthatósági szempontok alapján lesznek képesek megreformálni a textil-, és divatipar ellátási láncait.

Fenntartható divatmárkák számára képez szakembereket a Budapesti Metropolitan Egyetem szeptemberben induló új, három szemeszterből álló Fenntartható divatmárka menedzsmentje képzése, amely a minőség és egyediség mellett a pozitív társadalmi gyakorlatokat is a divatmárka-építés kulcsfontosságú elemeként határozza meg.

Az intézmény öt éve indította el Divat- és luxusmárka-menedzsment szakirányú továbbképzését, a piaci változásokat látva azonban úgy döntött, új alapokra helyezi a divatmenedzsment-oktatást. A fenntartható divat iránti kereslet növekedésével

mind a tömegmárkáknak, mind pedig a prémium- és luxusmárkáknak szüksége lett olyan fenntarthatósági ismeretekkel rendelkező szakemberekre, akik a tervezéstől az értékesítésig képesek a textil-, és divatipar ellátási láncának megreformálására – és éppen ezekkel az ismeretekkel gazdagodhatnak azok, akik jelentkeznek a METU új képzésére.

 „A divat számomra művészet, a kreatív és az üzleti oldalon egyaránt alapelve az értékteremtés. A divatiparban kézzel fogható paradigmaváltás tapasztalható a fenntarthatóságra való törekvés terén is, mi pedig a hazai piacon is ezt a szemléletet szeretnénk képviselni. Ezért hoztuk létre a Fenntartható divatmárka menedzsmentje szakirányú továbbképzést – mondta az új képzésről a szak vezetője, Szilágyi-Csüllög Mónika. – A képzés különlegessége, hogy az egyes területek (gazdaságtan, marketing, divatipari ismeretek, pénzügytan, menedzsment ismeretek) tantárgyait kisebb, fókuszáltabb egységekre bontottuk, és ezek oktatására a témák kiemelkedő szakembereit kértük fel. Ezzel a képzés felépítése egyedülálló a piacon.”

A képzés hallgatói már tanulmányaik alatt releváns kapcsolati hálóra tehetnek szert, hiszen több mint 20 divatipari szakember tudása és tapasztalta adja a képzés komplexitását. Szilágyi-Csüllög Mónika médiaszakember és az ELTE Pszichológia Doktori Iskolájának fenntarthatódivat-kutatója mellett az oktatók között van Csillag Gábor, a Nanushka korábbi digitálismédia-igazgatója, a Google jelenlegi fejlesztési menedzsere; Galamb Eszter, a Gas, a Marks&Spencer, majd a Triumph marketingvezetője; Nagy Judit külkereskedelmi és ruhaipari szakember és termékmenedzser (Budmil, Kappa, Retro, Speedo, Burberry);  Szabó Pálma, hazánk egyik legismertebb és legkeresettebb divatrendezvény-szervezője és showrendezője; valamint Dr. Szatmári Judit Anna divattörténész, muzeológus, a Kiscelli Múzeum Textilgyűjteményének gyűjteményvezetője is.

A METU új képzése bár gazdaságtudományi besorolású, szoros együttműködésben van a METU Divat és Textil Tanszékével. Az oktatott tárgyak fele művészeti és divat tematikájú, fele pedig gazdasági és menedzsment ismereteket nyújt.

A képzést elvégző divatmenedzserek képesek lesznek a nemzetközi divatházak, szakmai vásárok rendszerének, működésének megértésére és birtokában lesznek a legújabb divat-, trend- és anyagismereteknek. Ismerni fogják a divatszektor szereplőinek működését meghatározó pénzügyi, gazdasági, jogi és etikai rendszereket és képesek lesznek nemzetközileg versenyképes, fenntartható divattermék- és szolgáltatáskínálat összeállítására és menedzselésére.

A képzés utolsó szemeszterében mentorprogram segíti a hallgatókat, amelynek keretében neves nemzetközi divatmárkák, magyar tervezők, nemzetközi szervezetek és médiacégek képviselőivel dolgozhatnak együtt. A Fenntartható divatmárka menedzsmentjeszakirányú továbbképzésre 2020. szeptember 10-ig, a Budapesti Metropolitan Egyetem weboldalán, online jelentkezhetnek az érdeklődők.




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Megérkezett az AGNESKOVACS új kollekciója

Megérkezett az AGNESKOVACS új kollekciója

Kifinomult erő, izgalmas apró részletek.

Karim Rashid nyerte Amerika legjelentősebb design díját

Karim Rashid nyerte Amerika legjelentősebb design díját

A designer szerint a formatervezés produktumai mindenki számára elérhetőek kell, hogy legyenek.

Tanulj a belsőépítészet mestereitől!

Tanulj a belsőépítészet mestereitől!

Nyilvános előadássorozat indult a METU-n neves építészek, tervezők, szakemberek részvételével.

Hirdetés