Hirdetés

Dörnyei Krisztina Rita könyve a szakembereket segíti a csomagolást hatékony vállalati eszközzé tenni.

Megjelent Dörnyei Krisztina Rita Csomagolásmenedzsment című, 300 oldalas könyve a Kossuth Kiadónál. A kötet több száz példán keresztül mutatja be, hogy milyen fontos szerepe és hatása van a csomagolásoknak a vásárlókra, valamint azt, hogy miért és hogyan kell a vállalatoknak egyre tudatosabban kialakítani és az eladáshelyen elhelyezni azokat, ha versenyképesek akarnak maradni a piacon.

Praktikus, informatív, emlékezetes, élvezetes és környezetbarát – mindezeknek a feltételeknek egyszerre megfelelni majdhogynem lehetetlennek tűnik, márpedig a modern csomagolásnak ezeket kell tudnia, méghozzá az alapvető, klasszikus funkción – megvédeni, amit elad, és eladni, amit véd – felül.

Dörnyei Krisztina Rita könyve tehát komoly szakmai ismeretanyagot tartalmaz, de koránt sem csak elméleti munka, ugyanis a fejezetek végén valós vállalati esetek is szerepelnek, és többek közt a Coca-Cola, a Sió, a Riska, a Soproni, a Bacardi, az Ilcsi és az Auchan saját márkás termékcsomagolásainak titkaiba is beavatja az olvasót.

Megtudhatják például,

  • hogyan kell a Star Wars szereplőket a tejesdobozokon úgy szerepeltetni, hogy a középkorú férfiak is több tejet vegyenek
  • hogyan segíti a csomagoláson a piros-fehér-zöld szín az eladásokat; hány dobozt kell összecsomagolni ahhoz, hogy a fogyasztók több sört vegyenek
  • miként lehet a csomagolás segítségével a glutén és laktózmentességet hatékonyan kommunikálni
  • vagy hogyan kell újratervezni egy kozmetikumot úgy, hogy környezetbarátabbnak tűnjön.

A könyv már csak azért is aktuális, mert a csomagolás környezetre gyakorolt káros hatása már nem csak a szakemberek, de a törvényhozás és fogyasztók ingerküszöbét is elérte, aminek következtében a csomagolási szakma nagy változások, átalakulás és termékfejlesztések előtt áll.

És hiánypótló, mert még mindig keveset tudunk arról, hogy milyen szerepet tölt be valójában a csomagolás a fogyasztók életében, vagy miként használható fel hatékonyan a vállalati gyakorlatban.

A könyv célja egy helyre rendezni mindazon tudást, mely a vállalatot, a tervezőt és a csomagolási szakembert segíti abban, hogy a csomagolás hatékony marketingeszközzé válhasson. Részletesen leírja, hogyan kell a csomagolásokat menedzselni, vagyis bemutatja mindazon tevékenységeket, melyek a csomagolás kialakításával, fejlesztésével, koordinálásával, vállalati eszközként való felhasználásával és eladóhelyi szereplésével kapcsolatosan felmerülnek. A könyvben a fogyasztói csomagolás és annak a marketingesek számára fontos aspektusai kapnak kiemelt figyelmet.

A szerző Dörnyei Krisztina Rita, főiskolai tanár, közgazdász, marketinges kutatóként és tanácsadóként a csomagolások fogyasztói és vállalati döntéshozatalban betöltött szerepét vizsgálja évek óta. A könyv megvásárolható a nagyobb könyvesboltokban, vagy közvetlenül a Kossuth Kiadótól!

Forrás: közlemény, csomagolasmenedzsment.info




Ha tetszett a cikk, és szeretnél előfizetni magazinunkra, itt teheted meg.

Kapcsolódó cikkek

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Ázsiában találtak egy nagyon jó megoldást a műanyagzacskó-problémára

Több szupermarket-hálózatnál banánlevélbe csomagolják a zöldséget és a gyümölcsöt, jelentősen hozzájárulva ezzel a nejlon elleni küzdelemhez.
Diploma előtt: középiskola és közösségi központ egy finn félszigeten

Diploma előtt: középiskola és közösségi központ egy finn félszigeten

Krajnyák N. Bence Finnországban, az Oului Egyetem építészképzésén dolgozott ki egy projektet, amely ugyan még nem diplomamunka, ám érett, publikálásra érdemes dolgozat. Lássuk hát a Lammassaari Középiskola és Közösségi Központ tervét!

Elektromos járművek már az építkezéseken is

Elektromos járművek már az építkezéseken is

58 tonnás elektromos dömper Svájcból.

Hirdetés